jump to navigation

Lukashenko lyver på alderen 02.09.10

Posted by diktatornytt in Lukasjenko.
Tags: , ,
trackback

Inntil ganske nylig var den offisielle fødselsdatoen til Hviterusslands president Alexandr Lukashenko 30. august 1954. Under et intervju med den russiske avisen Zavtra i juni i fjor sa Lukashenko: «Som du forstår, er jeg også et menneske. Jeg har barn. Jeg forguder min yngste sønn Kolya. Han er fem år gammel og jeg er 55. Vi ble født på samme dato, 31. august.»

Få brydde seg noe særlig om uttalelsen for ett år siden, men etter at den hviterussiske tv-kanalen ONT nylig meldte at diktatoren og sønnen begge feiret burdag 31. august i år, ble mange nysgjerrige. Det viser seg at fødselsdatoen også er blitt endret på Lukashenkos offisielle nettside.

Ikke alle fikk med seg endringen. Flere av Lukashenkos venner, blant dem patriark Kirill II, sendte gratulasjoner 30. august.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

