jump to navigation

Berdymukhamedov slenger med leppa 07.01.12

Posted by diktatornytt in Uncategorized.
trackback

Turkmenistans diktator skjeller ut offentlige ansatte og slenger dritt om tyrkere.

Som diktator bør du være bersket og vise overbærenhet når de mindre intelligente undersåtter ikke alltid forstår dine visjonære planer. Men av og til kan folkets naivitet og vrangvilje rett å slett bli for mye å tåle. Det fikk Turkmenistans president Gurbanguly Berdymukhamedov oppleve, som denne videoen fra Radio Free Europe viser.

Filmen viser den turkmenske diktatoren mens han skjeller ut en gruppe offentlige ansatte og legger på noen ukvemsord om tyrkere. Det er ikke klart når og hvor videoen er filmet, men Berdymukhamedov står i et rom dekorert av plansjer og bilder, mens han snakker til en liten forsamling og veiver med noe som ser ut som et septer.

«Hei, alle dere, still dere bak meg! Hørte dere ikke? Still dere bak meg! […] Jeg gir faen i butikkene deres. Jeg må være i harmoni med bygningen deres. Hvor er denne harmonien? Jeg ser den ikke. Flytt dette over hit og det over dit,» kommanderer Berdymukhamedov.

Diktatoren er tydeligvis ikke glad i tobakk, for midt i monologen sin reagerer han på røykelukt.

«Jeg fortalte den jævelen Abilov at det tyrkiske selskapet ikke klarte å bli ferdig med dette. Noen her blant dere har røyket. Jeg skal finne ut hvem. Hører dere meg? […] Se på bygningen til Helsedepartementet, som ble bygget mens jeg var helseminister.»

På dette tidspunktet har tydeligvis en av tilhørerne gjort noe ekstra idiotisk som får Berdymukhamedov til å komme med følgende utbrudd:

«Du har ingen hjerne, du får andre til å le av deg.»

Diktatoren viser også at han åpenbart ikke ikke mye til overs for tyrkere.

«Når det kommer til tyrkerne, lyver de deg rett opp i ansiktet og sparker deg i ryggen,» sier han.

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

