jump to navigation

Mugabe er Chelsea-fan 28.05.12

Posted by diktatornytt in Mugabe.
Tags: , ,
trackback

Zimbabwes fotballfrelste diktator heier på Chelsea og Barcelona.

Fotballstjernen Benjani Mwaruwari gir Kamerat Bob en signert fotballtrøye.

Zimbabwes president er ikke spesielt gode venner med den tidligere kolonimakten Storbritannia. For noen år siden kalte Mugabe britene for tjuvaktige nykonolasister. Men den aldrende diktatoren tar ikke med seg uvennskapet på fotballbanen. Den aldrende diktatoren er ihuga fan av det britiske laget Chelsea og spanske Barcelona.

Kamerat Bob avslørte fotballfavorittene under et møte med Benjani Mwaruwari, tidligere kaptein på det zimbabwiske laget Warriors.

Mugabe hilser på El-Hadji Diouf. Den senegalisiske fotballspilleren er to ganger kåret til «Årets afrikanske fotballspiller».

«Ja, jeg følger med på deg og har sett noen av kampene dine. Men jeg er en Chelsea- og Barcelona-tilhenger og jeg vil alltid at de skal score» Sa Mugabe.

«Når jeg ser på fotball, vil jeg ikke at noen skal forstyrre meg. Selv kona mi vet hvor hun skal sitte, fordi mens de scorer på banen, scorer jeg også hjemme og sparker mot alt foran meg. Jeg har scoret mange mål hjemme, men jeg kan bare huske at jeg scoret mål én gang da jeg spilte fotball under oppveksten. Det var bare flaks, også. Jeg sparket ballen mot målet og målvakten var så dårlig at den gikk inn», sa diktatoren.

Anledningen var en veldedighetskamp mellom Warriors og et lag bestående av Mwaruwari med venner. Inntektene gikk til Mwaruwaris stiftelse, som skal bygge en fotballstadion i Bulawayo, Zimbabwes nest største by.

En rekke prominente fotballspillere var blant gjestene, blant annet  senegalesiske El-Hadji Diouf, den kongolesiske Arsenal-spilleren Lomana Lua Lua, Nigerias Nwankwo Kanu (Leicester City) og ghanesiske John Pantsil.

Kommentarer»

1. Fotballgale diktatorer | Diktatornytt - 15.06.13

[…] president Robert Mugabe er også fotballfrelst, og favorittlaget hans er Chelsea. Derfor er det ikke overraskende at kamerat Bob er raser over Liverpool-spiller Luis Suarez, som […]


Legg igjen en kommentar

