jump to navigation

Obama er redd for Mugabe 08.09.14

Posted by diktatornytt in Mugabe.
Tags: ,
trackback

Zimbabwes president vet hvorfor han ikke ble invitert til Barack Obamas USA-Afrika-toppmøte.

Skaper frykt.

Skaper frykt.

En gang var han Vestens yndling, men plutselig sluttet Zimbabwes president Robert Mugabe å bli invitert til internasjonale toppmøter av vestlige ledere. Blant annet fikk ikke kamerat Bob være med da USAs president Barack Obama inviterte afrikanske statsledere til USA-Afrika-toppmøtet i Washington i august, til tross for at diktatorer som Ekvatorial-Guineas president Teordoro Nguema Obiang Mbasogo og Etiopias statsminister Hailemariam Desalegn var invitert.

I Europa hevder onde tunger at Mugabe ikke får være med å leke fordi han er så slem. Heldigvis har Mugabe selv avslørt den egentlige årsaken til at vestlige ledere ikke vil møte ham: hans fryktinngytende vesen.

«Det er deres støtte som gjør at jeg, med min lille kropp, skaper frykt i folk som Obama,» sa kamerat Bob under innsettingen av en høvding i Murombedzi, som ligger i presidentens eget hjemdistrikt Zvimba.

«De inviterer alle andre ledere til møter, men sier at Mugabe ikke kan komme, og jeg lurer på om det er min ulykke. Tidligere, når vi deltok på slike møter, forsvant de vestlige lederne så snart de hørte at jeg var i nærheten. Jeg dreper ikke folk handisi muroyi («jeg er ingen trollmann») – det er bare støtten jeg får fra folket mitt, og jeg vil ikke skuffe dem,» fortsatte Mugabe.

Diktatornytt er litt skuffet over at Mugabe ikke påberoper seg magiske egenskaper, som så mange andre diktatorer, men vi trøster oss med at han sikkert har noen overnaturlige evner, ettersom han tross alt er valgt av Gud til å styre Zimbabwe.

 

Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

