jump to navigation

Kadyrov er verdens fredeligste person 11.12.16

Posted by diktatornytt in Kadyrov.
Tags: , , , ,
trackback

Drap er bare for dem som fortjener det.

Fredelig fyr.

Fredelig fyr.

Tsjetsjenias president Ramzan Kadyrov blir ofte beskyldt for å bruke vold mot sine motstandere. Blant annet blir han anklaget for å stå bak utenomrettslige henrettelser, forsvinninger og tortur.

Dette er naturligvis bare løgn. I hvert fall gjelder det ingen som ikke fortjener det. Derfor er det bra at Kadyrov svarer sine kritikere, som den dialoginnstilte statslederen han er. I et langt intervju med det russiske nyhetsbyrået Tass, snakker den tsjetsjenske diktatoren om alt fra politikk og religion til helse og barneoppdragelse.

«Jeg er verdens fredeligste menneske,» understreker Kadyrov i intervjuet.

Deretter utdyper presidenten sitt syn:

Slik har jeg alltid vært, helt siden jeg gikk på skolen. Jeg har hjulpet de svake og de som trengte beskyttelse. Både i klasserommet og på gata. Men jeg har aldri hatt noe fiendeskap med noen. Ja, jeg hadde en blodfeide én gang. De hadde drept Tsjetsjenias og Russlands sønner – mine venner, min egen far, Tsjetsjenias første president, Russlands helt Akhmat-Hadji Kadyrov, en verdenskjent politiker og religiøst overhode. Ingen av dem er i live. Alle er døde. Det var vår plikt. Gangstere og kriminelle forstår ikke noe annet språk.

I intervjuet forteller Kadyrov også om sitt syn på polygami:
Finnes den mannen som vil nekte? Jeg har sagt flere ganger: Hvis jeg treffer en ekte skjønnhet, en som treffer meg i sjelen, gifter jeg meg på flekken. Men jeg har ikke funnet en slik kvinne ennå. Fordi jeg ikke har lett. Jeg har min Medni, moren til mine barn, som hjelpet meg med oppdragelsen.
Diktatornytt anbefaler å lese hele intervjuet, for å få et glimt av mennesket og statsmannen Kadyrov, ikke bare rykter og baksnakking, slik mediene har for vane å skrive om.
Kommentarer»

No comments yet — be the first.

Legg igjen en kommentar

